torstai 9. kesäkuuta 2016

Kuulumisia

Täytyy kyllä todeta, että aika täällä on mennyt todella nopeasti.  Töissä on ollut suhteellisen kiireistä ja tullut kyllä opittua paljon. Oon huomannut, että täällä käsitellään aika usein mustekalaa ja rapuja. 
Huomenna on 200 sadan hengen illallinen ja kokoamme annokset heille, mutta eiköhän siitäkin selvitä! 
Huonosti on tullut kuvia otettua annoksista koska yleensä puhelin on omassa lokerossa.
Tää päivä meni suurin piirtein esivalmisteluihin huomiseen. Yrttien pilkkomista ja salaatti hommia ja lihojen käsittelyä. Täällä rakastetaan parsaa, oon esivalmisteluihin tässä lähes joka päivä parsaa jossakin muodossa. Hah.  
Välillä meinaa iskeä pieni turhautuminen osittain, koska en välttämämättä tiedä joitakin sanoja ja työkaveri sanonkin mulle, että kun välillä sanovat mulle jotain ja katoaa jonnekin saman tien ja jos en ymmärtänytkään tai tiedä mitä halus ja yritän ettiä tyyppiä ja kysyä uudelleen, että mitä tarkoitti. Sano vain, että unohtavat ettei mun äidinkieli ole englanti ku mun englanti on sen verta hyvää, et tulee sanottua tosi epäselvästi ja nopeesti. Mutta eipä se mitään haittaa, ärsyttää vaan itteeni. Melkein kaiken kuitenkin ymmärrän, jotkin ammattiin liittyvät sanat vain joskus saattaa olla semmosia mitä en ole kuullut. Senkin kyllä huomaa, että sanavarastoa on tullut taas kyllä lisää. 


Eilisen alkuruoka caesar salaatti pekonilla.  Pääruoasta en kerennyt ottamaan kuvaa, mutta se oli ankkaa lisukkeiden kera.  



Jälkiruokia olisi kiva kanssa päästä tekemään, mutta toistaiseksi olen ollut pääruoka osioissa. Jälkiruokaa siis valmistaa aina samat kokit ja pääruokaa samat jne. 



Hyvin on vesi vihreää, mutta ihana tuolla on kävellä ja juoda vaikka kahvi hyvällä säällä. Sää ei oo ollut kauhean hyvää täällä, muutakin nyt pari päivää on ollut kaunista. Muuten satanut ja aurinko ollut pilvessä. 







Ei kommentteja:

Lähetä kommentti